Saturday, December 18, 2010

Projek kebun integrasi JPV Johor

Assalamualaikom n salam 1 malaysia..kali ni story aku pasal projek ayam kampung kebun integrasi sumbangan daripada JPV Johor..alkisahnye projek ayam kampung ni lama lagi aku akan buat.pasal pada masa skrg aku sedang menumpukan sepenuh perhatian pada projek ternakan ayam belanda,ayam mutiara serta unggas2 exotic.satu hari aku menerima 1 panggilan dari JPV daerah ledang yg mengatakan nama aku telah tercalon dalam program projek kebun integrasi ayam kampung.pegawai berkenaan memberitahu aku en hanya perlu sediakan tapak sahaja selebihnya jabatan akn buat.betapa gembira nye biler mendengarnya.maklum la projek jpv bg bukan kne byr 1 sen pun tggl amik jer.huhu.terdapat 90 calon dari smua daerah di negeri johor..reban berukuran 10x10.pagar 52x52 smua kontraktor yg buat.selain itu aku dibekalkan dgn 2 gulung jaring pukat,dan 1 gulung net hitam untuk teduhan.Jpv juga bekalkan aku ubat-ubatan anti stress,em,pelung makanan dan minuman serta 12 guni dedak 212 keluaran gold coil.dalam kepala aku ni kalau beli sendiri dedak mau rm1k lbh duit melayang.pg tadi aku telah di panggil semula ke JPV ledang untuk mengambil anak-anak ayam kampung berumur 1bln.alhamdulilah smua ayam selamat di lepaskan direban..syok bila tgok anak-anak ayam byk.lagi-lagi benda free huhuhu.so apa yg aku nak sampaikan ialah..tak rugi kita berbaik-baik dengan jabatan veterinar.kerana byk peluang yg dia akan beri pada kita sekiranya kita selalu berdamping dengan mereka.so terima kasih yg tak terhingga kepada UNIT PENGURUSAN JPV JOHOR SERTA UNIT PENGURUSAN JPV LEDANG.yang banyak memberi bimbingan serta membantu sy dlm projek ini.











proses melepas anak ayam kampong





3 comments:

  1. Wow best...
    Brape ekor ayam dpt?
    Pagar nmpak cm rendah x terbang kuar ke ayam tu?

    ReplyDelete
  2. sy na join wat bisnes nie... sy na dptkn benih anak ayam kampung...bley abg tlg dapatkn benih 2...sy dok area sri medan...0142636855..nie number sy..fitri..

    ReplyDelete
  3. membekalkan ayam kampung siap proses segar...
    sekitar ayer hitam, batu pahat , kluang

    hubungi anuar: 013-7408821

    ReplyDelete

Bourbon Red

Bourbon Red